Parhaat tavat mainostaa blogeja

Tutustu parhaisiin tapoihin mainostaa blogeja

Mitkä ovat parhaat blogimainonnan kanavat? Kuinka kävijät tuodaan kustannustehokkaasti blogien pariin?

Parhaat tavat mainostaa blogeja

Hyvän sisällön avulla vaikutetaan ostopäätökseen. Olemme tehneet itsellemme ja useille mainostajille kampanjoita liittyen blogeihin. Tavoitteena on ollut blogien lukijamäärien kasvattaminen, ostopäätökseen vaikuttaminen kiinnostavan sisällön kautta ja yhteydenottojen määrän kasvattaminen. Olemme seuranneet uusien blogilukijoiden määrää ja laatua, blogeissa vietettyä aikaa ja sivulatausten määrää. Usein blogien lopussa on lisäksi ollut yhteydenottolomake, jonka lähetys on toiminut kampanjan maali-/konversiopisteenä. Kampanjoissa on ollut mukana myös muistuttavaa retargetointi-mainontaa. Eli käytännössä kun henkilö on lukenut blogin, hän tulee osaksi retargetointi-kohderyhmään, ja häntä voidaan jatkossa lähestyä muistuttavalla mainonnalla, joka voi ohjata esimerkiksi lukemaan aina uusinta blogia.

Kokemuksiemme pohjalta parhaat blogimainonnan kanavat ovat Facebook ja ohjaava natiivimainonta. Näiden kautta olemme saaneet kustannustehokkaasti laadukasta kävijäkuntaa blogien pariin.

Facebook-mainonta

Facebook tarjoaa hyvät kohdennusvaihtoehdot halutun kohderyhmän tavoittamiseksi. Mainosmuotona esimerkiksi karuselli mahdollistaa useamman eri aiheisen blogin nostamisen mainontaan.

Ohjaava natiivimainonta

Natiivimainos on artikkelinomainen mainosmuoto, jonka ulkomuoto ja sisältö ovat linjassaan sivuston muun sisällön kanssa. Useimmiten natiivimainos muodostuu kuvasta, otsikosta ja lyhyestä ingressitekstistä. Klikattaessa ohjaavasta natiivimainoksesta siirrytään mainostajan omalle verkkosivulle lukemaan mainostettua sisältöä, kuten blogia. Hyvällä otsikko- ja kuvayhdistelmällä saadaan haluttua porukkaa houkuteltua lukemaan blogia. Natiivimainonta on lähes aina tehokkaampaa kuin perinteinen bannerimainonta. Ihmiset haluavat kuluttaa hyvää sisältöä, ja tässä heitä lähestytään nimenomaan sisältö edellä.

LinkedIn-mainonta

Mikäli haluat tavoitella hyvin tarkkaa B2B-kohderyhmää, LinkedIn voi olla hyvä kanava buustata blogitekstejä. LinkedIn-mainonta on melko hinnakasta, mutta sitäkin tarkemmin kohdennettavissa vaikkapa tittelin tai työpaikan nimen mukaan.

Twitter (X)

Twitter on rajallinen kanava tavoittaa suuria massoja, mutta B2B-puolella ja tietyillä toimialoilla käyttäjiä voi hyvinkin saada aktivoitua lukemaan uusimpia blogeja. Kiinnostavat aiheet koukuttavat. Tärkeää on ymmärtää, käyttääkö oma kohderyhmä Twitteriä vai ei.

Google My Business -postaukset

Google My Business (GMB) mahdollistaa postaukset, joissa voi nostaa omia blogitekstejä. Jos yrityksesi tietoja haetaan Googlesta, voi tämä olla hyvä paikka buustata ajankohtaisia blogitekstejä.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.

Oddy Digital CEO Jenna Leino

Tutustu myös blogeihimme aiheesta

Mikrovaikuttajat ja yhteisöpohjainen markkinointi

Suuren yleisön vaikuttaja saattaa tavoittaa miljoonia, mutta yksittäisen postauksen sitoutumisaste jää usein matalaksi. Mikrovaikuttajat sen sijaan luovat vuorovaikutusta, keskustelua ja luottamusta.

Analytiikka – yrityksen salainen säästötyökalu

Analytiikka ei ole vain raportteja ja numeroita vaan työkalu, jolla yritys säästää rahaa. Kun analytiikkaa hyödynnetään oikein, se kertoo selkeästi, mihin eurot kannattaa sijoittaa ja missä niitä kuluu turhaan.

Tekoälyn rooli sisällöntuotannossa

Tekoäly on noussut hetkessä yhdeksi markkinoinnin puhutuimmista aiheista, mutta milloin se tukee markkinoijaa ja milloin tarvitaan ihmisen luovuutta sekä brändin ymmärrystä?

Kevyt videotuotanto tuo brändisi tehokkaasti esiin

Kevyt videotuotanto tarjoaa yrityksille kustannustehokkaan ja nopean tavan tuottaa kiinnostavaa videosisältöä.

10 vinkkiä AI-optimointiin

10 vinkkiä AI-optimointiin: tee sisällöstäsi tekoälylle ja käyttäjille selkeää, rakenteellista ja helposti löydettävää.
Videomainonnan mittaaminen verkossa

Videomainonnan mittaaminen verkossa

Videomainonnan mittaaminen verkossa perustuu useisiin keskeisiin mittareihin, jotka auttavat arvioimaan tekemisen tehokkuutta ja vaikuttavuutta.

Ota yhteyttä

Tilaa Oddy Digitalin uutiskirje

Tilaa tosi Oddy uutiskirje!

Tilaa noin kerran kuussa ilmestyvä uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin trendeistä.