Tiesitkö jo tämän Spotifysta?
Spotify-faktoja hyödynnettäväksesi!
Suosittu äänen suoratoistopalvelu tarjoaa mainostajille useita erilaisia vaihtoehtoja. Tutustu paremmin palvelun tavoittavuuteen ja käyttäjätilastoihin (2021).
Avainsanat:
![Spotify faktoja](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/02/spotify-faktoja.jpg)
Mielenkiintoisia faktoja Spofifysta ja sen käytöstä Suomessa
- Spotify Free tavoittaa yli 700 000 suomalaista kuukaudessa.
- Keskimäärin Spotifya käytetään yli 2 tuntia päivässä.
- Käyttäjistä naisia on hyvin tarkalleen puolet.
- 15-34- vuotiaita käyttäjiä on 44 %, 35-54- vuotiaita 36 % ja 55-74-vuotiaita 19 % käyttäjistä.
- Voit mainostaa Spotifyssa äänellä, bannerilla ja videolla.
- Spotify on rajoittanut mainonnan määrän 2-4 minuuttiin tunnissa, kun vertailuna kaupallisilla radiokanavilla vastaava luku on yli 12 minuuttia.
- Tutkimuksen mukaan 1,5 kertainen huomioarvo verrattuna kaupalliseen radiomainontaan
- Jos Spotify Free olisi radiokanava, se oli Suomen 4. suosituin kanava viikkotavoittavuudeltaan Radio Novan, Suomipopin ja Radio Rockin jälkeen.
- Tyypilliset hetket kuunnella Spotifya: rentoutuminen, netinselailu, kotityöt, ruoanlaitto ja valmistautuminen uloslähtöön.
- Suositeltu toiston määrä Spotifyn äänimainonnassa on 6-10 toistokertaa, että kampanjoista saadaan maksimaalinen teho irti. Myös Spotifyn videomainonnassa toiston on syytä olla yli 6 kertaa.
- Spotify valvoo palvelua tarkasti, mikä takaa turvallisen mediaympäristön mainostajalle.
- Mobiililaitteet ovat suosittuja. 56 % käyttää Spotifya mobiililaitteella ja 10 % tabletilla.
- Spotify Freetä ei vain kuunnella, vaan myös katsotaan. Yhden minuutin viidestä henkilö katsoo näyttöä.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä artikkelin kirjoittaneeseen ammattilaiseen.
![Oddy Digital CEO Jenna Leino](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/12/jenna_leino_2021.jpg)
Jenna Leino
CEO, Co-Owner
Tutustu myös blogeihimme aiheesta
![Millainen on hyvä Spotify-mainos](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2023/08/millainen-on-hyva-spotify-aanimainos-1024x576.jpg)
Millainen on hyvä Spotify-mainos? Näin onnistut äänimainonnassa!
Mistä hyvin toteutettu Spotify-mainos koostuu? Tutustu kolmeen vinkkiimme äänimainonnassa onnistumiseen ja varaa ilmainen konsultaatioaika.
![Podcast](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/03/podcast-1024x576.jpg)
Podcast-vinkit
Podcast vinkit. Näiden vinkkien avulla onnistut tekemään menestyvän podcastin. Lue lisää ja nappaa podcast vinkit!
![Spotify faktoja](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/02/spotify-faktoja-1024x576.jpg)
Tiesitkö jo tämän Spotifysta?
Tiesitkö jo tämän Spotifysta? Lue mielenkiintoisia faktoja Spofifysta ja sen käytöstä Suomessa. Tutustu faktoihin!
![Spotify-mainonta](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2021/02/spotify-mainonta-1024x576.jpg)
Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot
Spotify-mainonnan kohdentaminen ja mainosmuodot. Lue Spotify-mainonnan monipuolisesta kohdentamisesta ja eri tavoista mainostaa. Lue lisää!
![Mitä tapahtui vuonna 2019? #oddytrendit2019](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2020/02/mitä-tapahtui-vuonna-2019-oddytendit2019-1024x576.jpg)
Mitä tapahtui vuonna 2019?
Mitä markkinoinnissa tapahtui? Paljastamme nyt 10 asiakkaidemme keskuudessa toteutunutta trendiä vuodelta 2019. Lue lisää. #oddytrendit2019
![Geo-kohdentaminen](https://oddydigital.fi/wp-content/uploads/2019/09/oddy-ducks-1024x576.jpg)
Geo-kohdentaminen ja ohjelmallinen ostaminen
Geo-kohdentaminen mahdollistaa paikallisen toimijan erottumisen digikanavissa hyvinkin tarkasti tietyllä geo-sijainnilla oleville asiakkailleen. Geo-kohdentaminen ohjelmallisessa ostamisessa tarkoittaa sitä, että paikalliselle yritykselle tai toimipisteelle mainontaa voidaan kohdentaa paikkakunnan nimen mukaan. Lue lisää!